Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Proč nejsou cyklostezky souvislé? Proč končí na křižovatce nebo v poli?

Motoristé nás vyhazují ze silnic, chodci z chodníků. „Udělejte si vlastní infrastrukturu,“ slýcháme často. Ale to se snáz řekne než udělá. Proč je budování cyklostezek v Praze tak pomalé, drahé a komplikované? Přinášíme rozhovor s expertem na dopravu Vratislavem Fillerem.

Podívejte se na video, komentujte na YouTube:
https://youtu.be/-vPybX3-cEU


Nejčastější otázky o cyklistické infrastruktuře v Praze

1. Proč cyklostezky v Praze často končí nelogicky nebo nikam nevedou?

  • Staví se po částech, jednotlivé úseky nejsou koordinovány
  • Problémy s výkupem pozemků
  • Chybí jednotný postup a dlouhodobá strategie

2. Proč se staví tak pomalu?

  • Nedostatek financí
  • Upřednostnění jiných dopravních projektů
  • Zdlouhavé schvalovací řízení

3. Proč se některé nové stezky staví jako smíšené s chodci?

  • V husté zástavbě není místo pro oddělení
  • Přestavba chodníku je levnější než nová stezka

4. Proč jsou cyklostezky tak drahé?

  • Nutnost přeložek podzemních sítí
  • Výškové rozdíly a překážky v terénu
  • Vysoké ceny pozemků

5. Jak dlouho trvá, než se nápad stane cyklostezkou?

  • U jednodušších projektů několik let
  • U složitějších i desetiletí

6. Proč se nevyužívají dálnice a železnice pro vedení stezek?

  • Neochota investorů projektovat doprovodnou infrastrukturu
  • Slabé mezioborové propojení při plánování

7. Co brání rychlejšímu rozvoji cyklodopravy?

  • Nedostatek politické podpory
  • Vliv skupin odporujících cyklodopravě
  • Nízká informovanost veřejnosti

8. Jaká je vize do budoucna?

  • Síť bezpečných, navazujících tras v celé Praze
  • Důraz na každodenní využití, ne jen rekreaci
  • Zapojení cyklistiky do hlavního dopravního proudu města

Zajímá vás, co s tím? Sledujte připravované video, diskutujte na YouTube a sdílejte své zkušenosti.

Komentáře nejsou povoleny.