Motoristé nás vyhazují ze silnic, chodci z chodníků. „Udělejte si vlastní infrastrukturu,“ slýcháme často. Ale to se snáz řekne než udělá. Proč je budování cyklostezek v Praze tak pomalé, drahé a komplikované? Přinášíme rozhovor s expertem na dopravu Vratislavem Fillerem.
Podívejte se na video, komentujte na YouTube:
https://youtu.be/-vPybX3-cEU
Nejčastější otázky o cyklistické infrastruktuře v Praze
1. Proč cyklostezky v Praze často končí nelogicky nebo nikam nevedou?
- Staví se po částech, jednotlivé úseky nejsou koordinovány
- Problémy s výkupem pozemků
- Chybí jednotný postup a dlouhodobá strategie
2. Proč se staví tak pomalu?
- Nedostatek financí
- Upřednostnění jiných dopravních projektů
- Zdlouhavé schvalovací řízení
3. Proč se některé nové stezky staví jako smíšené s chodci?
- V husté zástavbě není místo pro oddělení
- Přestavba chodníku je levnější než nová stezka
4. Proč jsou cyklostezky tak drahé?
- Nutnost přeložek podzemních sítí
- Výškové rozdíly a překážky v terénu
- Vysoké ceny pozemků
5. Jak dlouho trvá, než se nápad stane cyklostezkou?
- U jednodušších projektů několik let
- U složitějších i desetiletí
6. Proč se nevyužívají dálnice a železnice pro vedení stezek?
- Neochota investorů projektovat doprovodnou infrastrukturu
- Slabé mezioborové propojení při plánování
7. Co brání rychlejšímu rozvoji cyklodopravy?
- Nedostatek politické podpory
- Vliv skupin odporujících cyklodopravě
- Nízká informovanost veřejnosti
8. Jaká je vize do budoucna?
- Síť bezpečných, navazujících tras v celé Praze
- Důraz na každodenní využití, ne jen rekreaci
- Zapojení cyklistiky do hlavního dopravního proudu města
Zajímá vás, co s tím? Sledujte připravované video, diskutujte na YouTube a sdílejte své zkušenosti.
Komentáře nejsou povoleny.