Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Super kolo pro česká města! [2. díl]

Zde je přeformátovaný a strukturovaný text bez emoji, vhodný jako popisek videa nebo příspěvek pro blog, sociální sítě či web:


Jak vypadá ideální kolo pro každodenní život v českém městě?
Potřebujete převézt děti, nákup nebo třeba obojí? Klíčové je pohodlí při jízdě i manipulaci, snadné zamykání, odolnost a funkčnost.

V druhé části třídílného seriálu se Andrej Ruščák zamýšlí nejen nad rámem, ale i nad detaily jako jsou pláště, gripy či osvětlení. Nejde o závodní stroj, ale o praktické, pohodlné a spolehlivé kolo do města – třeba i pro jízdu v sukni.


Obsah prvního dílu (stručně):

1. Proč nestačí běžné městské kolo ze západní Evropy v Praze?
Kola z Nizozemska, Itálie, Německa nebo Francie nejsou stavěná na kopce, hrubou dlažbu a přenášení. Například nizozemská kola počítají s rovinou, italská s lehkostí do schodů, ale nikoliv s těžším nákladem nebo pražskou realitou.

2. Úpravy rámu pro pražské podmínky:
Doplnění úchytů pro kotoučové brzdy, stupy pro jejich upevnění, závity pro pumpičku a návarky pro rámový zámek.

3. Výzva při výběru vidlice:
Hliníkové vidlice mají nevhodný krk. Bylo nutné použít ocelový, ten upravit a nově závitovat.

4. Proč kotoučové brzdy?
Pražské kopce vyžadují účinné a spolehlivé brzdění, zvlášť při jízdě s dětmi či nákladem.

5. Úprava převodů:
20zubový pastorek byl nahrazen 22zubovým kvůli lepší schopnosti stoupání.

6. Výhody bezkontaktního dynama:
Nízký odpor, silné světlo a zadní „Standlicht“ svítí až 4 minuty po zastavení.

7. Řetězový kryt:
Celokryt nevydržel vibrace z dlažby, proto byl nahrazen pevným krytem od SKS.


Podělte se v komentářích o své zkušenosti!
Budem rádi za odběr, lajk i sdílení videa.

Diskutujte pod videem na YouTube!

Úplné základy městského kola shrnuje první díl:

Perfektní kolo pro česká města? – 1. díl

Základní úvod k tématu:
Jak vybrat kolo do města? (2024)
https://youtu.be/kXyTPRS1bPE

Komentáře nejsou povoleny.