Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

VŠE JEN PRO CYKLISTY? Rozhovor s ministrem dopravy – II. díl.

Rozhovor s ministrem dopravy Martinem Kupkou – druhý díl.

Témata:

  • Vyšší tresty za parkování aut v cyklopruzích a blokování průjezdu cyklistům
  • Problémy a nutnost stavebního oddělení cyklopruhů
  • Plány a investice do nové cyklistické infrastruktury
  • Výchova a vzdělávání řidičů i cyklistů
  • Legislativní změny ve prospěch cyklistů

Hlavní body rozhovoru

1. Zvýšení sankcí

  • Přísnější postihy pro motoristy, kteří parkují v cyklopruzích a brání cyklistům v jízdě.
  • „Je to reálné bránění v provozu, proto byly sankce zpřísněny.“

2. Stavební úpravy

  • Správci komunikací musí investovat do stavebních úprav, aby cyklopruhy byly stavebně oddělené a bezpečné.

3. Automobilová doprava

  • Automobilová doprava je stále dominantní, nelze ji však zakázat, protože by to město výrazně omezilo.

4. Dohánění západních zemí

  • ČR „dohání vlak, který jí ujel“ – západní země jako Rakousko či Německo už dlouho investují do cyklistické infrastruktury.

5. Dopravní výchova a vzdělávání

  • Česká republika má díky BESIPu unikátní systém dopravní výchovy včetně dopravních hřišť.
  • Zdůrazněna hierarchie odpovědnosti – řidiči větších vozidel nesou větší odpovědnost.

6. Investice do infrastruktury

  • Praha intenzivně doplňuje propojení cyklostezek, aby byla možná bezpečná jízda po městě.
  • Státní fond dopravní infrastruktury vyčleňuje na cyklostezky a bezpečné cesty pro chodce cca 1,5 miliardy Kč ročně.

7. Legislativní změny

  • Novela zákona o silničním provozu zavedla sdílené zóny a zpřísnila sankce pro neukázněné řidiče.

Závěr

Rozhovor ukazuje, že cyklistická doprava získává v ČR postupně větší pozornost. Legislativní kroky, investice i výchova jdou správným směrem, ale stále jsme oproti západním zemím pozadu. Výzvou je další zlepšování infrastruktury a nastavení pravidel, která umožní bezpečnou a pohodlnou jízdu cyklistů ve městech i okolí.


První díl rozhovoru najdete zde:
https://youtu.be/XMa-ORuPiMg

Komentáře nejsou povoleny.